is.\*:("0013-1911")
Results 1 to 25 of 361
Selection :
Finding a voice, finding selfMACBEATH, John.Educational review (Birmingham). 2006, Vol 58, Num 2, pp 195-207, issn 0013-1911, 13 p.Article
Student voice and the perils of popularityRUDDUCK, Jean; FIELDING, Michael.Educational review (Birmingham). 2006, Vol 58, Num 2, pp 219-231, issn 0013-1911, 13 p.Article
Getting engaged : possibilities and problems for home-school knowledge exchangeFEILER, Anthony; GREENHOUGH, Pamela; WINTER, Jan et al.Educational review (Birmingham). 2006, Vol 58, Num 4, pp 451-469, issn 0013-1911, 19 p.Article
Household perspectives on school attendance in rural TibetPOSTIGLIONE, Gerard; BEN JIAO; GYATSO, Sonam et al.Educational review (Birmingham). 2006, Vol 58, Num 3, pp 317-337, issn 0013-1911, 21 p.Article
Fantasy or reality? The use of enterprise in education as an alternative to simulated and imaginary contexts for raising pupil attainment in functional writing = Fantasme ou réalité ? L'usage de l'entreprise dans le domaine de l'éducation en tant qu'alternative dans le contexte d'une simulation ou de l'imaginaire pour améliorer l'écriture fonctionnelle des élèvesDEUCHAR, Ross.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 1, pp 91-104, issn 0013-1911, 14 p.Article
Modernizing the Australian education workplace: a case of failure to deliver for teachers of young disadvantaged adolescents = Moderniser l'éducation en Australie : exemple d'échec dans le recrutement d'enseignants pour les adolescents issus de milieux défavorisésSMYTH, John.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 2, pp 221-233, issn 0013-1911, 13 p.Article
Sources and timing of sex education: relations with American adolescent sexual attitudes and behavior = Le bon moment et les ressources choisies pour l'éducation sexuelle : l'impact sur les attitudes et le comportement sexuel des adolescents américainsSOMERS, Cheryl L; SURMANN, Amy T.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 1, pp 37-54, issn 0013-1911, 18 p.Article
Teacher workload: using ICT to release time to teach = La charge de travail de l'enseignant : utiliser les TIC pour libérer du temps pour l'enseignementSELWOOD, Ian; PILKINGTON, Rachel.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 2, pp 163-174, issn 0013-1911, 12 p.Article
The role of mediating artefacts in the work of educational psychologists during consultative conversations in schools = Le rôle d'objets issus des médias dans le travail des psychologues de l'éducation dans le cadre de conversations et consultations à l'écoleLEADBETTER, Jane.Educational review (Birmingham). 2004, Vol 56, Num 2, pp 133-145, issn 0013-1911, 13 p.Article
Moral education and the construction of meaning = L'éducation morale et la construction du sensWARDEKKER, Willem.Educational review (Birmingham). 2004, Vol 56, Num 2, pp 183-192, issn 0013-1911, 10 p.Article
Generation division in Cyprus education?: Different attitudes to education from younger and older teachers = Conflit de génération dans l'éducation à Chypre ? Différentes attitudes envers l'enseignement chez les jeunes enseignants par rapport aux enseignants plus âgésANGELIDES, Panayiotis.Educational review (Birmingham). 2004, Vol 56, Num 1, pp 65-76, issn 0013-1911, 12 p.Article
Incorporating library provision in school self-evaluation = Intégrer les bibliothèques à l'autoévaluation institutionnelleMCNICOL, Sarah.Educational review (Birmingham). 2004, Vol 56, Num 3, pp 287-296, issn 0013-1911, 10 p.Article
Boys, schooling and masculinitiesBERRILL, Deborah; MARTINO, Wayne.Educational review (Birmingham). 2003, Vol 55, Num 2, issn 0013-1911, 126 p.Serial Issue
Making the most of what you've got? Resources, values and inequalities in young women's transitions to adulthood = Ressources, valeurs et inégalités lors du passage à la vie adulte chez les jeunes femmesTHOMSON, Rachel; HENDERSON, Sheila; HOLLAND, Janet et al.Educational review (Birmingham). 2003, Vol 55, Num 1, pp 33-46, issn 0013-1911, 14 p.Article
Themed Issue: Schooling as ViolenceDEIRDRE, Martin.Educational review (Birmingham). 2002, Vol 54, Num 1, issn 0013-1911, 75 p.Serial Issue
Schooling as violence: an exploratory overview = La violence à l'école : un panorama détailléHARBER, Clive.Educational review (Birmingham). 2002, Vol 54, Num 1, pp 7-16, issn 0013-1911Article
Schools ethos and the construction of masculine identity: do schools create, condone and sustain aggression? = Ethique scolaire et construction de l'identité masculine : est-ce que les écoles créent, tolèrent ou entretiennent l'agressivité ?CARTER, Charlotte.Educational review (Birmingham). 2002, Vol 54, Num 1, pp 27-36, issn 0013-1911Article
The city and the self. The case of girls' protection in the Netherlands around 1900 = L'histoire de la protection des jeunes filles en milieu urbain aux Pays-Bas vers 1900VAN DRENTH, Annemieke.Educational review (Birmingham). 2002, Vol 54, Num 2, pp 125-132, issn 0013-1911Article
Educating the female citizen in a post-war world: competing ideologies for American women, 1945-1965 = Eduquer les citoyennes dans la période de l'après-guerre : les idéologies en concurrence et les femmes aux Etats-Unis, 1945-1965EISENMANN, Linda.Educational review (Birmingham). 2002, Vol 54, Num 2, pp 133-141, issn 0013-1911Article
Developing positive values: a case study of Holocaust Memorial Day in the primary schools of one local authority in Scotland = Développer des valeurs positives : une étude de cas portant sur la commémoration de l'Holocauste dans les écoles primaires en EcosseCOWAN, Paula; MAITLES, Henry.Educational review (Birmingham). 2002, Vol 54, Num 3, pp 219-229, issn 0013-1911, 11 p.Article
From Ruskin to the learning country: education policy, the state and educational politics in England and/or Wales, 1976-2001 = L'Etat et la politique de l'éducation en Angleterre et au Pays-de-Galles, 1976-2001PHILLIPS, Robert; HARPER-JONES, Gill.Educational review (Birmingham). 2002, Vol 54, Num 3, pp 297-305, issn 0013-1911, 9 p.Article
On the upgrading of vocational studies: analysing prejudice and subordination in English education = A propos de la mise à niveau de l'enseignement professionnel : préjugés et subordination dans le système anglaisHYLAND, Terry.Educational review (Birmingham). 2002, Vol 54, Num 3, pp 287-296, issn 0013-1911, 10 p.Article
Special Issue: Inclusion in PracticeCOLE, Ted.Educational review (Birmingham). 2001, Vol 53, Num 2, issn 0013-1911, 101 p.Serial Issue
Bullying and bullies in Greek elementary schools : pupils' attitudes and teachers'/parents' awareness = Brimades et brimeurs dans les écoles élémentaires grecques : l'attitude des élèves et la prise de conscience des parents et enseignantsHOUNDOUMADI, Anastasia; PATERAKI, Lena.Educational review (Birmingham). 2001, Vol 53, Num 1, pp 19-26, issn 0013-1911Article
Expectant times : rural education in Russia = L'éducation rurale en RussieSINAGATULLIN, Ilghiz M.Educational review (Birmingham). 2001, Vol 53, Num 1, pp 37-45, issn 0013-1911Article